0 دوشنبه 24 خرداد
سایر بوستانهای جنگلی از ایده شهرداری منطقه ۲۲ استفاده کنند

سایر بوستانهای جنگلی از ایده شهرداری منطقه ۲۲ استفاده کنند

زهرا صدر اعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی تهران درباره اخباری که درباره تعطیلی پارک چیتگر مطرح است در گفتگو با شهر گفت: پارک چیتگر یکی از پارک های بزرگ شهر تهران است که باید برای شهروندان حفظ شود و در نگهداری آن باید برنامه ریزی دقیق وجود داشته باشد.او ادامه داد: در این ایام به واسطه بحران کرونا بسیاری از فعالیت ها تعطیل بود و به همین دلیل نیز حضور در پارک ها ممنوع شد. در همین مدت شهرداری منطقه 22 فرصت پیدا کرد که نسبت به اقداماتی در جهت بهسازی، حفظ و حراست فضای سبز، درختان و نحوه آبیاری پارک چیتگر اقدام کند و فعالیت هایی را انجام دهد.نوری با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 22 به خوبی به این موضوع پرداخت، بیان کرد: کارهایی که در گذشته به واسطه حضور مردم قادر به انجام آنها نبود را در این ایام انجام داد و اقدام خوب دیگری که این شهرداری انجام داد ممنوعیت حضور مردم با وسایل نقلیه در محوطه پارک بود.
این عضو شورای شهر گفت: به دلیل شرایط پیش آمده حضور مردم با وسیله نقلیه شخصی در پارک چیتگر ممنوع شده است که از نظر بنده به عنوان رئیس کمیسیون سلامت شورای اتفاق بسیار خوبی است و من از آن دفاع می کنم و امیدوارم سایر پارک های جنگلی تهران نیز از این ایده تبعیت کنند. او افزود: پارک های جنگلی نباید تبدیل به خیابان ها و پارکینگ های شهر شوند لذا در پارک ها نباید تردد وسیله نقلیه انجام شود و نباید پارک یک محل نا امنی برای شهروندان باشد. الگوی پارک چیتگر به این ترتیب است شهروندان قبل از ورودی پارک وسیله نقلیه خود را پارک می کنند و به وسیله ماشین های برقی که دراختیار آنها قرار می گیرد در داخل پارک تردد می کنند.
او با بیان اینکه در نظرسنجی های انجام شده شهروندان از این روند راضی بوده اند گفت: شهرداری منطقه ، 7 دستگاه ماشین برقی را در چیتگر مورد بهره برداری قرار داده است، 10 دستگاه دیگر نیز از سازمان زیباسازی گرفته اند و به این شکل مشکل رفت و آمد به داخل پارک حل خواهد شد.نوری گفت: بحث تعطیلی پارک اصلا مطرح نیست بلکه با شیوه جدید به مردم کمک شده است که فاصله اجتماعی را حفظ کنند و البته به حفظ فضای سبز، مقابله با آلودگی هوا و امنیت نیز کمک کرده اند.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا از روندی که در دریاچه خیلج فارس  پیش گرفته شده است انتقاد کرد و گفت: هر شب جمعیت زیادی در اطراف این منطقه حضور پیدا می کنند و فاصله اجتماعی را نیز رعایت نمی کنند که این امر به شدت می تواند مانع توقف زنجیره انتقال بیماری شود و هر یک از این افراد می توانند یک کامیون را بیمار کنند. مردم باید به مدیریت شهری برای توقف بیماری کمک کنند.

برچسب ها شهردار منطقه 22 تهران کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران پارک جنگلی پارک چیتگر

مطالب مرتبط

انتقال تجربه به شورای ششم

محسن هاشمی رئیس شورای شهر دوره پنجم تهران به شورای شهر دوره ششم پیشنهاد داده است: «برگزاری جلسه مشترک و گفت وگو در مورد مسائل شهری و انتقال تجربه ها و مدیریت دانش در فرایند اداره شهر بسیار تاثیرگذار است و در صورت نیاز و بنا به درخواست شورای ششم حتما این جلسه مشترک را برگزار می کنیم.»

بازدید معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور از اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور از اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، دکتر نوذرپور طی بازدید خود از اتحادیه با برگزاری جلسه ای با مدیر عامل و معاونان اتحادیه در جریان فعالیت ها ، اقدامات و برنامه های اتحادیه قرار گرفت.

وضعیت سکونت مردم در شهرها و برخی از نواحی مختلف کلانشهرها، نامتعادل و نامتوازن است.

به گزارش خبرگزاری ها، علی نوذرپور روز چهارشنبه در نشست مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری های سراسر کشور در تبریز اظهار کرد: ۳۶درصد از جمعیت شهرهای کشور در کلانشهرها زندگی می کنند و ۲۰ درصد از مردم شهری نیز در ۱۰۷۶ شهر کوچک که کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند ساکن هستند. وی حرکت به سمت تعادل بخشی فعالیت های شهری در حوزه ملی را امری ضروری دانست و گفت: توسعه متوازن و برنامه ریزی منطقه ای برای تمامی شهرها، از مهم ترین اولویت های وزارت کشور است.

گزارش« شهروند» از لایحه مدیریت شهری که به محله محوری می پردازد

شورایاری اختیار قانونی ندارد محله‌ و گذر و میدانچه معنا داشت، مرزهای‌شان مشخص بود. محله‌ها قد کشیده بودند و شخصیتی داشتند. بعضی‌هاشان مانند آدمیان تودار و خودمتمرکز، شأنی مستقل از شهر داشتند، پاره‌ای از محلات با صراحت، با عوامل حول‌وحوش خود مرتبط بودند. آنچه کبرلینچ، استاد شهرسازی می‌گوید. کم‌کم برونگرا شدند و دیگر همه‌ نیازهای مردم در داخل محله تأمین نشد. خیابان‌ها به داخل محله آمدند، ترافیک شد، درون و بیرون محله قابل‌تفکیک نبود. مدیریت شهری بالای شهر نشست و به همه محلات حکم یکسان داد، کسی ندید احداث یک مال بزرگ در یک محله، چه بر سر خرده‌فروش‌ها آورد یا اتوبانی که در کنار محله خوابید، چطور خواب مردم را آشفته کرد.